Borkafjäll

För mammas skull har jag gjort ett litet videoklipp från Kittelfjäll 🙂 Jag filmar annars aldrig för jag har haft noll koll på hur man sätter ihop filmsnuttar och redigerar dem. Och det tog ett par frustrerande timmar, mest pga ljudet blev helt kasst när jag filmade pga vindbrus och det gick inte att höra öht vad jag säger. Fick lägga voice-over över det mesta, vilket känns otroligt krystat och obekvämt. Menmen.

Jag är i Kittelfjäll för andra gången den här sommaren. Först två veckor med älskade flickvännen, sen en veckas jobb och nu en dryg vecka med yngsta dottern. Det har blivit många dagsturer varvat med att lia stugbacken, städa ut gammalt skräp, elda i brasan (fast det är så varmt att man måste öppna tvärdrag en timma innan), olja fönsterkarmar, läsa böcker, byta duscharmatur, lösa korsord, måla dörrkarmen, kolla på film, lyssna på P1, osv. För en stund ställer jag mig bredvid mitt liv, och för en stund är alla problem lokala, och mer praktiskt lösbara. Och egentligen behöver inget lösas idag för stugan har stått pall i 60 år utan att något ser ut att rasa. En stund i himmelriket, eller en stund som olevande? Det brukar ge perspektiv på vad som känns viktigt i min vardagsverklighet iaf. Ännu har jag inte haft tråkigt en enda stund, och på ett plan hade jag kunnat tänka mig stanna ända fram till vintern.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.