Bluffaktura

Idag har jag fått min första bluffaktura. Så det blir att gå till polisen i morgon och göra en anmälan. Suck. Nån European Business Group som försöker skoja pengar från folk. De ringde för två veckor sen och ville ha 8000:- för någon slags annonser som de påstod att jag muntligen hade gått med på i våras. Jag nekade förstås och ville höra inspelningen, men det sa de att de bara kunde fixa till en rättegång. Nu har de skickat faktura också fast jag sa att jag skulle polisanmäla. Obehagligt! De är listade hos Svensk Handel redan så det är ju skönt, för då kan de rimligtvis inte gå till inkasso.

1 tanke på “Bluffaktura

  1. Jag fick min första och enda bluffaktura för 1,5 år sedan från Euromillions och det handlade om ca 800 kr har jag för mig. Jag polisanmälde det via nätet med en gång och sen skickade de påminnelser var tredje månade som jag bara häftade ihop med originalet och polisanmälan. Jag meddelade även konsumentverket som hade fått in en drös med anmälningar och jag meddelade euromillions att jag hade polisanmält dem. Det dröljde dock ytterligare några månader innan de slutade skicka mig påminnelser och hot om inkasso haha.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.